Aktuális híreink
A Škoda és a Tour de France már több mint két évtizede elválaszthatatlanok egymástól. Idén a verseny először marad távol Párizstól. Egy másik újdonság a versenyigazgató új piros autója lesz.Az idei, 111. Tour de France június 29-én indul az olaszországi Firenzéből. És a verseny történetében először nem Párizsban ér véget, mivel ott hamarosan kezdődnek az olimpiai játékok. 21 szakasz és 3492 kilométer után az idei Tour július 21-én a Côte d’Azur-i Nizzában ér véget.
A Škoda Scala egy klasszikus kompakt ferdehátú, amely egyszerre vonzó és dinamikus megjelenésű, és amely most számos praktikus funkcióval és új felszereltséggel bővült. Ez a legutóbbi ráncfelvarrás néhány kisebb dizájnmódosítással is járt, ezek még dinamikusabbá tették a megjelenését.
Sok Enyaq tulajdonos várta már az új szoftververziót, amely most elérhetővé vált. Mutatjuk mit kell tenned, ha frissíteni szeretnél.
A Škoda Auto két év alatt épült új komplexuma négy épületből áll. Az új központ lehetővé teszi a szinergiák hatékony kihasználását, és elősegíti a különböző osztályok és egységek közötti közvetlen együttműködést is.Korszerű munkakörnyezet akár 2000 munkavállaló számáraAz ötemeletes Laurin & Klement Kampus akár 2000 alkalmazotnak is lehetőséget biztosít a hatékony munkavégzésre. Ez a sok ember eddig mintegy 20 épületben dolgoztak Mladá Boleslavban és Prágában.A komplexum emellett egy moduláris, a legmodernebb audiovizuális technológiával felszerelt, akár 400 fő befogadására alkalmas konferenciaterületet is magában foglal. Az épületben egy étterem és egy kávézó is található, amely a dolgozók és a látogatók számára egyaránt eléhető. Emellett több mint 680 parkolóhely, 138 elektromos járműtöltő állomás és egy külön kerékpártároló is helyet kapott Škoda Auto új főhadiszállásában.
Az autógyártás szakzsargonjában a házasság az a pillanat, amikor a karosszéria és az alváz összeforr. Íme a Kodiaq házassága.Talán az egyik legkevésbé hihető pillanat, amikor valaki az autógyártás során a házasságot emlegeti. Pedig ez valójában gyakori esemény a gyártósoron, amelyen jelen esetben egy Škoda Kodiaq összeszerelését végzik. Ezt a pillanatot azért hívják így, mert a motort, a sebességváltót, a hajtóműveket és tengelyeket, az üzemanyagtartályt és a különböző egyéb elemeket nem egyenként, hanem egyszerre szerelik fel az autóra. A teljes szerelőkészlet egy speciális kocsin érkezik a karosszéria alá, majd felemelik. A két egységet ezután a munkások manipulátorok segítségével illesztik össze., és íme: már egészen autószerűvé válik ezen munkafolyamat után az új Kodiaq.
A Škoda Elroq, a kompakt elektromos SUV premierje idén ősszel lesz, de a cseh autógyártó már most elkezdett bepillantást nyújtani a külsejébe és bizonyos részletekbe.A kompakt SUV formáját már a tavaly bemutatott hat autószobor egyike is sejteti. Most, a premier közeledtével újabb információk látnak napvilágot, és nem csak a MEB platformon készülő leendő villanyautó külsejéről.
Az új Enyaq RS Race tanulmány kihangsúlyozza a Škoda fenntarthatóság melletti elkötelezettségét az autósport terén, és egy újabb érzelmi dimenzióval gazdagítja a márkát.Már az első vázlatok is hűen árulkodnak arról, hogy a Škoda hogyan alkalmazza a nemzetközi élvonalbeli raliversenyzésben szerzett tapasztalatait, különösen az aerodinamika terén.A tanulmány ideális platform lehet a jövőbeli sorozatgyártású akkumulátoros-elektromos járművek úttörő elektromos technológiáinak fejlesztéséhez és széles körű teszteléséhez.Az Enyaq RS Race az e-motorsport egy újabb megközelítését képviseli a nemrég bemutatott Vision GT és a teljesen elektromos Škoda Fabia RE-X után.Mladá Boleslav, 2024. május 22. – Az új Enyaq RS Race tanulmánnyal a Škoda Auto új fenntarthatósági lehetőségeket tár fel az autósport terén, miközben tovább erősíti a márka érzelmi vonzerejét. Az Enyaq RS Race új szintet képvisel a Škoda autósportból származó örökségében, és agresszív dizájnját egy hatalmas hátsó szárny teszi még látványosabbá. A tanulmány betekintést nyújt abba, hogyan segíthet felgyorsítani az autósport-technika a dinamikus és fenntartható autóipari jövő felé való elmozdulást. Emellett ideális platformként szolgál a jövő akkumulátoros-elektromos sorozatgyártású járművei számára a legmodernebb elektromos technológiák fejlesztéséhez és szigorú teszteléséhez.Michal Hrabánek, a Škoda Motorsport vezetője kifejtette: „A fenntarthatóság a Škoda Motorsport stratégiájának egyik sarokköve. Már 2021-ben belekóstoltunk az elektromos raliautók világába a Škoda Fabia RE-X1 modellel. Az itt szerzett felismeréseinket és tapasztalatainkat az egyedülálló, új Škoda Enyaq RS Race-ben is felhasználtuk. Ez a lenyűgöző jármű bizonyítja, hogy a Škoda DNS-ébe mélyen beágyazott autósport nemcsak a márka érzelmi hatását erősíti, hanem értékes tapasztalatokkal és technológiákkal járul hozzá a Škoda közeljövőben megjelenő közúti modelljeihez is.”Erőteljes koncepcióautó az Enyaq Coupé RS alapjánAz Enyaq RS Race a Škoda Enyaq Coupé RS alapjaira épül. Az összkerékhajtással felszerelt, új Škoda Enyaq RS Race nagyszerűen demonstrálja, hogy a Volkswagen Csoport moduláris elektromos hajtáslánca milyen széleskörű lehetőségeket kínál a teljesítmény tekintetében. Agresszív formatervével az Enyaq RS Race egyúttal igazi figyelemhívó hatással is rendelkezik, jól kihangsúlyozva a márka versenyzéshez és autósporthoz való erős kötődését. Széles útfekvése még stabilabb kezelhetőséget biztosít, míg a látványos hátsó szárny a szükséges leszorítóerőről gondoskodik. A tanulmány célja, hogy a márka gyakorlati ismeretekhez jusson a nagy teljesítményű elektromos járművek konkrét műszaki és formatervezési módosításai révén. Az így nyert tapasztalatok potenciálisan alkalmazhatók a jövőbeli sorozatgyártású modelleken.Daniel Petr, a Škoda Auto vezető tervezője hozzátette: „A Škoda Enyaq RS Race nem egy olyan dizájntanulmány, amely csak papíron létezik; valódi gépkocsi készül majd belőle. Alacsonyabb, szélesebb, könnyebb és legfőképpen dinamikusabb lesz. Így már a kezdetektől fogva egyértelmű volt, hogy a formatervnek agresszívnek kell lennie, erős utalással a versenysportra. Az aerodinamikát tekintve valójában a jelenlegi Škoda Fabia RS Rally2-höz hasonlóra terveztük a formáját. Élesre formázott orr, drámaian kiszélesített sárvédők és egy hatalmas hátsó szárny jellemzi. Gyorsnak tűnik, már papíron is – ebből pedig rossz nem sülhet ki”.A Škoda a játékoktól a ralipályákig támogatja a fenntarthatóságot az autósport terénAz Enyaq RS Race a Škoda Motorsport újabb innovatív, akkumulátoros-elektromos koncepciótanulmánya, a nemrég bemutatott Škoda Vision GT után. A 2021-ben bemutatott Škoda Fabia RE-X1 a Škoda Fabia Rally2 evo padlólemezére épült, és egy 860 voltos, 260 kW csúcsteljesítményt nyújtó villanymotorral szerelték fel. Az Osztrák Motorsport Szövetség (ÖAMTC) által elvégzett homologizáció lehetővé tette, hogy a Baumschlager Rallye&Racing csapat részt vehessen az osztrák ralibajnokságban. A nemrégiben bemutatott Vision GT-nél a Škoda teljesen más megközelítést alkalmazott: A látványos, teljesen elektromos egyterű kizárólag a Gran Turismo 7 PlayStation játékhoz készült. Az 1957-es 1100 OHC Spider által inspirált koncepciótanulmánnyal a Škoda a digitális autóversenyzés világában is letette névjegyét.Mindezek a koncepciójárművek alátámasztják a Škoda elkötelezettségét, hogy az autósport terén is előmozdítsa a fenntarthatóságot. A Fabia Rally2 már 100%-ban fenntartható, fosszilis üzemanyagtól mentes üzemanyaggal fut a WRC2-ben, ideális tesztalkalmat biztosítva ahhoz, hogy szélsőséges körülmények között értékeljék a mérnökök az új elektromobilitási innovációk műszaki megvalósíthatóságát, rugalmasságát és tartósságát.További információk az Enyaq RS Race-ről a Škoda Storyboardon találhatók. Ez a videó pedig érdekes betekintést nyújt a projekt fejlődésébe.További információ:Uzoni Eszter Szenior PR menedzser+36 1 4515 [email protected]ár TamásKommunikációs Vezető +36 1 4515 189 [email protected] KépekŠkoda Enyaq RS Race A hasonló aerodinamikai jellemzőkkel rendelkező koncepcióautó a jelenlegi Škoda Fabia RS Rally2 modellhez igazodik. Élesre formázott orral és kiszélesített sárvédőkkel rendelkezik.Forrás: Škoda AutoŠkoda Enyaq RS RaceA Škoda Enyaq RS Race tanulmányalacsonyabb, szélesebb, könnyebb és gyorsabb, mint az utcai járművek. Formaterve agresszív, és erőteljesen sugallja a márka autóversenyzés terén meglévő hagyományait.Forrás: Škoda AutoŠkoda Enyaq RS RaceA letisztult, dinamikus dizájn és a látványos hátsó szárny már papíron is gyorsnak mutatja a Škoda Enyaq RS Race tanulmányautót. Forrás: Škoda Auto Škoda Autosikeresen veszi az akadályokat az új évtizedben is a 2030-as Next Level – Škoda Stratégiával.célja, hogy 2030-ra az öt legtöbb járművet értékesítő márka egyike legyen Európában egy vonzó termékcsaláddal a belépőszintű kategóriában, és további elektromos modelleket is szeretnénk piacra dobni.hatékonyan kihasználja az olyan fontos, bővülő piacokon meglévő lehetőségeket, mint India, Észak-Afrika, Vietnam és az ASEAN-régió.jelenleg az alábbi tizenegy személygépjármű-sorozatot kínálja vásárlói számára: Fabia, Scala, Octavia és Superb, valamint Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia és Kushaq.több mint 866 000 járművet adott át világszerte a megrendelőknek 2023-ben.több mint 30 éve a Volkswagen Csoport tagja. A Volkswagen Csoport az egyik legsikeresebb járműgyártó a világon.a CORE márkacsoport - a Volkswagen Csoport volumenmárkáit egyesítő szervezet - része, amelynek célja a közös növekedés elérése és az öt volumenmárka általános hatékonyságának jelentős növelése.függetlenül fejleszt és gyárt alkatrészeket is, például a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióhoz tartozó akkumulátorrendszereket, valamint a Volkswagen Csoporthoz kapcsolódó motorokat és váltókat; ezeket az alkatrészeket a Csoport más márkáinak járműveiben is használják.Csehországban három helyszínen működik; további gyártási kapacitással rendelkezik Kínában, Szlovákiában és Indiában is, leginkább a Csoport közreműködésével, valamint Ukrajnában egy helyi partnerrel.világszerte több mint 40 000 embert foglalkoztat és aktívan jelen van közel 100 piacon.
A Fortnite után a Škoda úgy döntött, hogy bővíti jelenlétét a videojátékokban. Ezúttal a Gran Turismo 7-re esett a választás, amely a PlayStation népszerű, 1997 óta futó versenyszimulációs sorozata. A sorozatban már eddig is rengeteg legendás márka és autó szerepelt, most pedig a Škoda is beszáll a játékba. Nem is akármivel!
A harmadik generációs Octavia 1.0 TSI alapmotorjáról a legtöbb Škoda rajongónak van ilyen vagy olyan véleménye. Az már más kérdés, hogy a legtöbb „olyan” véleményalkotó nem használt ilyen motorral szerelt autót, csak a háromhengeres ezres mivolta alapján mond sarkosakat.Pedig a puding próbája az evés – tartja a mondás. A cseh Garaz.cz oldal munkatársai is ezt az elvet vallják, így kerestek egy olyan hármas Octaviát, ami sokat futott és ilyen ezres TSI motorral van szerelve. És persze sokat is futott. Mielőtt egy mindenre kiterjedő átvizsgálásra vitték volna a 280.000 kilométert futott céges autóként használt modellt, elhatározták, hogy fékpadon megmérik a teljesítményét. Hiszen a motorcsalád ellen az egyik leggyakrabban hangoztatott érv, hogy még újkorában is gyenge volt, mint a harmat, főleg egy ekkora kasztnihoz. De tényleg így van?
Bár mi itt a régi szocialista korszakban csak néhány modellt ismerhettünk és vehettünk meg, a Škoda hosszú és gazdag történelme ennél sokkal érdekesebb, és valódi kincseket rejt.1909: FCR, egy magas Laurin & Klement versenyautóAkkoriban a versenyautókat a hengerűrtartalomuk helyett a hengerek száma és furata alapján osztályozták, és a dugattyúk lökettérfogatának (és így a motor ebből eredő hengerűrtartalmának) nem voltak korlátai. Otto „Hiero” Hieronimus, az autók és repülőgépek neves tervezője ezt az osztályozási rendszert szem előtt tartva alkotta meg a Laurin & Klement FCR-t. Két példányt építettek 1909 nyarán. A 100 lóerős (73,6 kW) négyhengeres, OHC vezérlésű, 5 672 köbcentiméteres hengerűrtartalmú motor 85 mm-es furata és az öntöttvas dugattyúk lökete között elképesztő volt az arány, ez utóbbiak óriási sebességgel 25 centiméteren át mozogtak a hengerekben. Nem meglepő módon emiatt a minimalista karosszéria abszurdan magas volt. Az 1909 szeptemberében, az osztrák fürdővárosban, Semmeringben megrendezett rangos hegyi felfutóversenyen tartott bemutatkozásakor a győztes Hiero figyelemre méltó, 72,1 km/h-s átlagsebességet ért el a 9,2%-os meredekségű pályán.
Telve energiával az újabb felfedezésekre: a Škoda Epiq bővíti a Škoda tisztán elektromos portfólióját, amely a második az elkövetkező évek során bemutatni tervezett hat új elektromos modell közülA dizájntanulmány a stratégiailag nagyjelentőségű szubkompakt-SUV szegmensbe érkező új modellre kínál betekintéstMegjelenés és térkínálat: erőteljes, funkcionális és autentikus Modern Solid formai nyelvezet, bőséges térkínálat és akár 490 literes csomagtérÁr és digitális élmény: új technikák, illetve hálózatba kapcsolási funkciók és asszisztensrendszerek széles palettája – mintegy 25 ezer euróértMladá Boleslav/Budapest, 2024. április 12. – Amikor a kicsi naggyá lesz: a Škoda AUTO közzétette tisztán elektromos, akkumulátorhajtású (BEV), városi SUV-crossover modelljének nevét, valamint az újdonságra első betekintést kínáló dizájntanulmányát. A 2025-ben bemutatkozó Škoda Epiq mintegy 25 ezer euróba kerül majd, és 4,1 méteres hosszúságával tágas belteret és akár 490 literes csomagtartót kínál. Az újdonság már teljes egészében, azaz kívül és belül is az új, erőteljes, funkcionális és autentikus Modern Solid formai nyelvezet jegyében készül majd, amit új technológiákkal és asszisztens-megoldásokkal harmonikus digitális élmény tesz teljessé.Klaus Zellmer, a Škoda AUTO vezérigazgatója így fogalmazott: „Az érkező Škoda Epiq sokat kínál majd vonzó áron, és kompakt külső méretek mellett is tágas belső térrel. Ügyfeleink választási lehetőségeket szeretnének, ezért e népszerű piaci szegmens felé is bővítjük egyre növekvő elektromos mobilitási portfóliónkat. Remélem, már ezek az első dizájnelőzetesek is jól mutatják, hogy az Epiq modern formavilágával, mindennapos használatra kiválóan alkalmas hatótávjával és felhasználóbarát technikáival tűnik majd ki – s teszi mindezt megfizethető áron.”4,1 méteres hosszúság, több mint 400 kilométer elektromos hatótáv és akár 490 literes csomagtartóA Škoda új digitális dizájntanulmánya a jövőbeni sorozatgyártású modell legfontosabb megoldásait és jellemzőit emeli ki. 4,1 méteres hosszúságával a Škoda Epiq városi SUV-crossover öt személy számára is bőséges helyet és akár 490 literes csomagtartót kínál, 25 ezer euró körüli alapárával pedig tökéletes választás lehet az elektromos mobilitás területére újonnan lépő ügyfelek számára. Az újdonság már teljes egészében, azaz kívül és belül is az új és erőteljes Modern Solid formai nyelvezet jegyében készül, miközben több mint 400 kilométer maximális elektromos hatótávot kínálhat.Oliver Stefani, a Škoda Design vezetője kiemelte: „Új formatervezési nyelvezetünk, a Modern Solid a modernitás új szintjét képviseli. Az intelligens funkcionalitás és praktikum harmonikus egyensúlyt alkot a vonzó és újszerű megjelenéssel, illetve a hosszú távú fenntarthatóság iránti megközelítésünkkel. A Škoda Epiq dizájntanulmány tökéletesen testesíti meg az új formai nyelvezet minden alapvető jellemzőjét.”Modern Solid – erőteljes, funkcionális, autentikus dizájn értelmezi újra a klasszikus Škoda-tulajdonságokatAz új Modern Solid formai nyelvezet a robusztus, funkcionális és autentikus jellemzők ötvözete.
A Škoda Auto megkezdte a felfrissített Octavia sorozatgyártását a Mladá Boleslav-i fő üzemében. A márka bestsellerének felfrissített negyedik generációja többek között áttervezett hűtőrácsot, új, második generációs LED mátrix fényszórókat és a ChatGPT integrációját tartalmazza a Laura hangasszisztensbe. Azzal, hogy az Octavia gyártása még az idén átkerül a Kvasiny üzembe, a cseh autógyártó további kapacitásokat teremt Mladá Boleslavban.